Ötször megújíthatná a teljes regionális járműparkját a MÁV, de helyette még hét vasútvonalat zárnak be

Nem állt meg Lázár János vidékellenes ámokfutása, információink szerint az augusztus 1-től jogellenesen bezárt 10 vasútvonalat szeptember 1-én az alábbi hét vonal követi:a Budapest elővárosi forgalmában is részt vevő Esztergom-Komárom vasútvonalNyíregyháza elővárosi forgalmában az a Nyíregyháza-Mátészalka-Zajta vonal, amivel párhuzamosan naponta 100-nál több Volánbusz jár,valamit ugyanitt a Nyíregyháza-Tiszalök vasútvonal,a Bükk turistaforgalmában jelentős Eger-Szilvásvárad vasútvonal,a Somogy busszal is nehezen elérhező zsákfalvait kiszolgáló Siófok-Kaposvár vasútvonal,a vasútgyilkos Lázár János saját portáján pedig a Szentes-Orosháza, és a Kiskunfélegyháza-Lakitelek vasútvonal.Az eleve egy évszázaddal eltévesztett augusztusi bezárósdira való ráduplázás teljes abszurditását mutatja, hogy a G7 beszámolt róla: nem csak hogy a bezárások ürügyeként említett végletekig elüregedett mellékvonali járműflottát, hanem a MÁV teljes dízelüzemű járműparkját meg lehetne újítani mindössze 20 milliárd forintból.Mindeközben a Kormány éppen 100 milliárd forint járműbeszerzési forrásról mond le: az 2021-27 közötti EU-s finanszírozású közlekedésfejlesztési program (IKOP+) forrásainak elköltését felügyelő ún. Monitoring Bizottság (ahová az Európai Bizottság és a Kormány megállapodása alapján Egyesületünk is meghívást kapott) pont augusztus 1-én, a mellékvonal-bezárások napján megtartott ülésén Lázár János minisztériumának képviselői leszavazták a Közlekedő Tömeg, a Magyar Közlekedési Klub és a ZöldCivil közös javaslatát, hogy a vasúti járműbeszerzésre rendelkezésre álló 100 milliárd forintból Magyarország új járműveket vegyen. Helyette a már rég leszállított, forgalomba állt és a központi költsévetésből kifizetett KISS-motorvonatok számláját szeretnék benyújtani Brüsszelnek, hogy a hazai költségvetésben maradjon pénz jachtra meg stadionra.