Ha a MÁV képtelen a mellékvonalakat a kor elvárásainak megfelelően üzemeltetni, akkor jöjjön más vasúttársaság

Részletesebben is el tudtunk merülni a MÁV és Lázár János vasútvonal-bezárásainak értelmetlenségében és koncepciótlanságában a Republikon Intézet podcastjében, melyet a kommentben lévő linkeken tudtok meghallgatni. A vasútvonalak bezárásának nem a mai mellékvonali nihil fenntartása az alternatívája, hanem a vidéki vasúthálózat átgondolt és léptékhelyes fejlesztése. Ebben első lépés lenne, ha a hetvenes évek csehszlovák motorvonatainak toldozgatása-foltozgatása helyett a kétezres évek cseh modelljét vennénk át: ha a MÁV képtelen a mellékvonalakat a kor elvárásainak megfelelően üzemeltetni, akkor jöjjön más vasúttársaság, aki ugyanabból az állami támogatásból jobb vonatokkal és menetrenddel közlekedne!A piacnyitásról sok szó esik a podcastben, melynek aktualitását adja, hogy a cseh mellékvonalak sorát üzemeltető Arriva-csoport magyar cége, a budapesti BKK-buszok harmadát is üzemeltető ArrivaBus Kft. a Közlekedő Tömeg kérdésére elárulta: nyitottak lennének belépni a magyar vasúti piacra.