Pár nappal a Bz motorvonat által okozott, utasok sérülését okozó hodászi baleset után máris megszületett a döntés a MÁV-Startnál és a megrendelő Lázár-minisztériumnál mellékvonalak bezárásáról. Egyesületünk értesülései szerint a döntés értelmében az alábbi tíz vasútvonalon szűnik meg a vasúti közlekedés augusztus 1-től:
- 38 Nagyatád – Somogyszob
- 47 Godisa – Komló
- 78 Balassagyarmat – Ipolytarnóc
- 89 Miskolc – Tiszaújváros
- 98 Abaújszántó – Hidasnémeti
- 103 Karcag – Tiszafüred
- 114 Mátészalka – Csenger
- 121 Mezőhegyes – Újszeged
- 125 Mezőhegyes – Battonya
- 146 Lakitelek – Kunszentmárton
Döbbenetesnek tartjuk, hogy a Gyurcsány- és Bajnai-kormányok által levezényelt vonalbezárási hullám után tizenöt évvel még mindig vasútvonalak bezárásában látja a jövőt az elődeihez hasonlóan csak megszorításokban gondolkozni képes Kormány.
Ahogy döbbenetes az is, hogy ismét sunyi módon, néhány nap alatt tervezik átverni a regionális vasúti közlekedés jelentős részének felszámolását – minderre láthatóan kiváló ürügyet szolgáltatott a hodászi baleset.
Noha jól ismert, hogy mellékvonalak bezárásával aligha enyhíthetőek a MÁV-csoport problémái és akut járműhiánya: az említett vonalak bezárásával kevesebb, mint tíz jármű szabadul fel az egész országban. A MÁV dízelüzemű vonalait érintő krízis megoldása egyszerű lenne: a pályaállapotok javítása bontott anyagból, és a járműállomány rendbe hozása karbantartással és használt járművek beszerzésével a fővonali projektekhez képest századannyi forrásból megvalósítható. Nem pénzkérdésről van tehát szó, kizárólag a döntéshozói elköteleződés hiányzik.