Feljelentést tettünk a BKK reptéri jegyekkel kapcsolatos visszaélése miatt

Egyesületünk a mai napon a Budapesti Rendőr-főkapitányságon feljelentést tett ismeretlen tettes ellen üzletszerűen, jelentős értékre elkövetett csalás bűntette miatt a BKK repülőtéri buszjeggyel folytatott visszaélése kapcsán.

Döntésünkben jelentős szerepet játszott a BKK-nak az elmúlt napokban tanúsított kétszínű kommunikációja. Elvártuk volna az elkövetett sorozatos és súlyos hibák teljes beismerését és az értük való felelősségvállalást – helyette állítólagos technikai hibára hivatkozó hamis bocsánatkérést és felelősséghárítást kaptunk. Elvártuk volna az azonnali valós megoldást, azaz a repülőtéri buszjegyek értékesítésének haladéktalan leállítását – ez az elmúlt három napban sem történt meg, helyette a BKK életszerűtlen álmegoldásokkal takarózik, mint például hogy a külföldre repült utas személyesen váltsa vissza a megvett buszjegyét. Elvártuk volna, hogy a BKK oszlassa el a jogtalan haszonszerzés gyanúját, és ha már a kártalanításra érdemben nem ad lehetőséget, a szolgáltatás nélkül beszedett viteldíjat például ajánlja fel jótékony célra – három nap láthatóan erre sem volt elég.

Fontos kiemelni, hogy a cég nem az elmúlt napokban szembesült először a helyzettel, amit most hirtelen kellene megoldania. A nyár folyamán többen, többször jelezték feléjük a problémát, a legkorábbi nyilvános jelzés júliusi. Ha valóban akartak volna érdemben intézkedni, azt megtehették volna az elmúlt hónapokban. Felháborítónak tartjuk, hogy ezt a nyilvánvaló sumákolást egy április óta húzódó rejtélyes „technikai hibára” fogják, ez a kifogás pedig teljesen elgyengíti az egyébként szükséges bocsánatkérést is. Világosan látszik, hogy ha egyesületünk nem hozza nyilvánosságra az esetet, majd a sajtóban nem jelennek meg sorra a negatív cikkek, semmit nem változott volna a helyzet.

E hozzáállás alapján kérdésesnek látjuk, hogy a BKK-n belül megtörtént-e a felszínre került problémákkal való igazi szembenézés, és megtörténik-e a belső folyamatok és működési kultúra valós felülvizsgálata és átalakítása annak érdekében, hogy akár a cégen kívülről, akár azon belülről érkező hibajelzésekre a jövőben érdemben és tevőlegesen tudjanak reagálni. A Közlekedő Tömeg Egyesület ahogyan mindeddig, úgy a jövőben is nyitottan és konstruktívan áll a fővárosi önkormányzattal és cégeivel folytatott együttműködés elé, de ezen a ponton a feltétlen szükséges megújulás érdekében elkerülhetetlennek láttuk, hogy az elkövetett hibákkal büntetőjogi értelemben is szembesüljön a közlekedési társaság.

Előzmények korábbi posztunkban.