Tovább sarcolja utasait a BKK: még mindig árusítanak jegyeket a nem közlekedő járatokra

❌🚌🚤Több mint egy hete, szeptember 23-án tárta a nyilvánosság elé egyesületünk a 100E repülőtéri járattal kapcsolatos visszaéléseket. A járat április óta nem közlekedik, ennek ellenére a BKK több mint 15 ezer jegyet adott el rá 14 millió forint értékben. Az utasokat nem tájékoztatták megfelelően arról, hogy olyan szolgáltatásért fizetnek, ami nem létezik. Az ügyben egyesületünk feljelentést tett. Olvasóink közben arra hívták fel figyelmünket, hogy a BKK a 750 forintos hajójegyeket is úgy árulja, hogy április óta a hajók sem közlekednek.

⁉️A feljelentésről szóló szombati posztunk alatt a BKK azt írta, “azonnali intézkedéseket tett annak érdekében, hogy megelőzze a Repülőtéri vonaljegyek felesleges megvásárlását”, valamint hogy az utasok érdekében hozott lépésekről “hamarosan sajtóközleményben is beszámolnak”. Ez azóta sem történt meg, a cég semmilyen további tájékoztatást nem közölt. Továbbra is várjuk, hogy a BKK ismerje el teljes körű felelősségét a történtekkel kapcsolatban és ne hivatkozzon valótlanul több mint fél éve fennálló “technikai hibára”. Továbbra is várjuk, hogy a BKK elszámoljon a közvélemény felé azzal, mihez kezd a szolgáltatás nélkül beszedett 14 millió forinttal. Továbbra is várjuk, hogy a BKK számoljon be arról, hogy mikor és hogyan értesült a problémáról, a felelős vezetők mikor és milyen döntéseket hoztak a megoldás érdekében. És ami talán a legfontosabb: továbbra is várjuk, hogy a BKK állítsa le a nem közlekedő járataira szóló jegyek értékesítését mind a 100E, mind a hajójáratok esetében, amíg azok újra nem indulnak.

💸🎫Mint arról korábban beszámoltunk, a 100E járat április óta nem közlekedik, ennek ellenére a BKK több mint 15 ezer jegyet adott el rá. A 900 forintos emelt díjszabással számolva kiderül, hogy az utasok 14 millió forintot fizettek ki egy olyan szolgáltatásért, ami nem létezik. A probléma szerves része, hogy a jegy megvásárlása során sem a mobiljegy applikációban, sem a jegyautomatákon keresztül nem tájékoztatták megfelelően az ügyfeleket arról, hogy a megvásárolt jegyhez nem tartozik majd szolgáltatás, sőt: a mai napig minden reklám és a legtöbb tájékoztató azt sugallja, hogy a 100E közlekedik. A beérkezett jelzésekkel, utaspanaszokkal a cég hónapokon keresztül nem foglalkozott, érdemi válaszokat nem adott, a problémára látszólag nem kívánt megoldást találni. Olvasóink jelezték, hogy a BKK az ugyancsak április óta nem közlekedő hajójáratokra is folyamatosan árulja a jegyeket, darabját 750 forintért.

🚨Egyesületünk posztját számos hírportál megosztotta. Ennek hatására másnap a BKK egy felelősséghárító sajtóközleményben kért bocsánatot. Bár megköszönték a jelzést, de felelősségvállalás helyett egy április óta tartó rejtélyes technikai hibára hivatkoztak, a megoldás módjáról és időpontjáról hallgattak, valamint olyan álmegoldásokat kínáltak, mint például hogy a külföldre repült utas személyesen váltsa vissza a buszjegyét egy ügyfélközpontban. Tekintettel arra, hogy a cég a mai napig egy nem létező szolgáltatásra árul jegyeket, hónapokon keresztül figyelmen kívül hagyta a hozzá érkező jelzéseket, majd a negatív sajtóvisszhang után is ilyen kétszínűen és valótlanul kommunikált, egyesületünk a személyi felelősségek tisztázása érdekében feljelentést tett ismeretlen tettes ellen üzletszerűen, jelentős értékre elkövetett csalás bűntette miatt.

A képet október 1-én készítettük a Deák Ferenc téren.

Első posztunk a témában.
A feljelentés megtételéről szóló posztunk.