Eddig 14 millió forintot fizettek az utasok a BKK-nak egy nem létező szolgáltatásért

A koronavírus miatt lecsökkent a Liszt Ferenc repülőtér forgalma, ehhez igazodva április 1. óta nem közlekedik a 100E jelzésű járat, ami közvetlen kapcsolatot teremt a Deák Ferenc tér és a repülőtér között. A járat egyedi díjszabással közlekedik, csak repülőtéri vonaljeggyel vehető igénybe, melynek darabja 900 forint. Bár a 100E lassan fél éve nem közlekedik, a 900 forintos repülőtéri vonaljegy továbbra is megvásárolható a BKK jegyautomatáiból és mobiljegy alkalmazásából anélkül, hogy az utasokat megfelelően tájékoztatnák arról, hogy a járat, amire a jegyet veszik, nem is közlekedik.

Közérdekűadat-igényléssel fordultunk a BKK-hoz, melyből kiderül, hogy április 1. és szeptember 6. között 15.358 darab repülőtéri vonaljegyet adtak el jegyautomatákon keresztül, további 538 darabot pedig a mobiljegy alkalmazáson keresztül. Ezeket a darabszámokat a 900 forintos árral felszorozva kiderül, hogy több mint 14 millió forintot fizettek az utasok a BKK-nak egy olyan járatért, ami nem közlekedik. A BKK válaszában azt is elárulta, hogy ezeknek a jegyeknek töredékét, pár száz darabot váltottak csak vissza a pórul járt utasok. Válaszában a BKK arra hivatkozik, hogy a repülőtéri vonaljegyet a repülőtérre közlekedő más járatokon is elfogadják, azonban erről semmilyen hivatalos tájékoztatás nincs, az utasok pedig más termékekkel – például átszállójeggyel, vagy az egyébként is meglévő bérletükkel – olcsóbban juthatnak el a reptérre.

Egyesületünk tesztelte a mobiljegy telefonos alkalmazást: még ma is egészen a fizetési felületig jutottunk anélkül, hogy az alkalmazás bármilyen módon jelezte volna, hogy egy jelenleg nem létező szolgáltatást készülünk kifizetni. A Jarokelo.hu-ra júliusban érkezett bejelentés szerint semmilyen figyelmeztetés nem szerepelt a jegyautomatákon sem. Augusztus óta a BKK a 100E megállóiban lévő jegyautomatákon olyan képernyővédőt jelenít meg, amin az szerepel, hogy a repülőtéri járat nem közlekedik. Egyesületünk ezt nem tartja elfogadható megoldásnak, hiszen egyrészt ha valaki vásárolt az utas előtt, akkor a képernyővédő nem jelenik meg, másrészt a város többi részén továbbra is figyelmeztetés nélkül vásárolható a 900 forintos jegy. Ezt a logikát követve az remélhetőleg nem merült fel a BKK-ban, hogy pénztári vásárlás esetén csak a 100E-hez közeli pénztárak dolgozói szóljanak az utasoknak, ők is csak akkor, ha előttük éppen nem vásárolt senki.

Érthetetlen számunkra, hogy a BKK miért nem távolította el a 900 forintos repülőtéri vonaljegyet a többszáz jegyautomatából, miközben ez távolról néhány kattintással megoldható lenne. Egyesületünk felszólítja a BKK-t, hogy haladéktalanul hagyjon fel az utasok megkárosításával és félretájékoztatásával, a 100E járat újraindulásáig pedig távolítsa el a jegyautomatákból és a mobiljegy alkalmazásból a 900 forintos repülőtéri vonaljegyet.

A BKK válasza itt olvasható: https://www.kozlekedotomeg.hu/u…/index.php/s/Hz6YYM5yfHoR4cs

Bejelentések a Járókelőn:
https://jarokelo.hu/…/budape…/67396/hanyag-tajekoztatas-100e
https://jarokelo.hu/…/felrevezeto-tajekoztatas-a-100e-megal…

Fotó: Járókelő.hu