A főváros közlekedésszervező cége mára már egy egyszerű menetrendváltás levezénylésére is képtelenné vált: a mai reggel törölt járatokkal indult. Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy a hozzá nem értésnek és a kapkodásnak sokadik alkalommal az utasok látják kárát. A nélkülözhetetlen közszolgáltatásra játszótérként tekintő BKK-menedzsmentet legfőbb ideje volna végre eltávolítani.
Az egy hetet megélt ritkított menetrend visszavonásáról döntött Karácsony Gergely főpolgármester péntek reggel, miután végképp követhetetlenné és vállalhatatlanná vált a BKK kommunikációja a vitatott járatritkításokról. Azonban itt a történetnek még nincs vége, hiszen a BKK azt követően, hogy utasítást kapott a menetrend visszavonására, annak azonnal eleget is próbált tenni, ennek következményeként a mai nap városszerte járattörlésekkel indult. A cég és megbízottai láthatóan nem rendelkeztek elégséges kapacitással arra, hogy egy munkanap és a hétvége alatt az érintett több száz járművezető beosztását újraírják és őket kiértesítsék, így a sofőrök egy része a ritkított, egy része pedig a visszaállított menetrend szerint érkezett ma reggel dolgozni. Mindez természetesen fejetlenséghez és ad-hoc megoldásokhoz vezetett, ami a hajnali órákban különösen rosszul érintette azokat, akiknek az akkor eleve ritkább követéssel induló járataiból maradt ki egy-egy.
Hozzátesszük: erre a hirtelen változtatásra a BKK-nak jogszerű lehetősége sem volt (ami egy szociális érzékenységére mindig büszke városvezetés számára legalábbis kellemetlen). A Munka Törvényköve ugyanis kimondja, hogy a dolgozókat munkaidejük kezdete előtt legalább 96 órával kell értesíteni a beosztásuk megváltoztatásáról. Ez alapján az eredeti menetrend nem hétfőn, hanem legkorábban csak szerdán lett volna visszaállítható, a megrendelés kiadásának és a személyzet vezénylésének időigényére tekintettel.
Rendes ügymenet szerint a főpolgármesteri kérést a BKK tudomásul veszi, majd udvariasan közli, hogy annak gyakorlatba való átültetésére a rendelkezésre álló kapacitások és törvényi előírások folytán még néhány napot várni kell. Ehelyett miközben hajnalban a buszsőfőrök kézhez kapták a mai beosztásukat, ismét az utasok szenvedtek kárt, akik visszavont ritkítások helyett törölt indulásokkal találkoztak, hogy igazán jól induljon a hét.
A tömegközlekedési közszolgáltatás ugyanolyan kritikus infrastruktúra, mint az ivóvíz-, vagy az áramszolgáltatás. A BKK aktuális menedzsmentje ma sokadik alkalommal bizonyította, hogy felelőtlen és kontár, egyszersmind emberséget is nélkülöző hozzáállásánál fogva alkalmatlan a rábízott feladat ellátására – elég csak a repülőtéri buszjegyes botrányra, vagy a Lánchíd megnyitása kapcsán szintén eltussolni kívánt járatritkításokra gondolni. Legfőbb ideje, hogy eme felismerésre a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat is eljusson és cselekedjen.