Visszaáll az ütemes menetrend a Budapest-Szeged vasútvonalon

Áprilisban véget ér a minisztérium elbaltázott kísérlete: visszaáll az ütemes menetrend a Budapest-Szeged vasútvonalon

Mint arról számos alkalommal beszámoltunk, tavaly decemberben példátlan rombolást rendelt el az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a Budapest-Szeged InterCity-k közlekedésében: a körülményekhez képest kiszámítható és sűrű eljutási lehetőségeket biztosítás óránkénti ütemes menetrendet szétverték néhány gyorsított kirakat-IC kedvéért. E napi 4 vonat gyorsítását azon az áron sikerült csak megoldani, hogy a számos másik IC lett lassabb akár 11-12 perccel, sok-sok csatlakozás hiúsul meg, valamint számos köztes állomáson ritkábban állnak meg vonatok. Amellett, hogy az új menetrend magasabb üzemeltetési költségeket eredményezett, az is gyorsan bebizonyosodott, hogy szinte senki nem járt jól a változásokkal: a gyorsított IC-ket nagyon kevesen használták az elmúlt időszakban, cserébe rengeteg másik utasnak kellett a korábbinál kényelmetlenebb eljutást választania.

Most azonban úgy tűnik, hogy a minisztérium végre visszakozik: a MÁV közleménye szerint április 5-étől visszaáll a régi menetrendi struktúra. Ugyan a jelenlegi helyzetben ez csak keveseket érint, de amint visszatér az élet a normális kerékvágásba, a Szeged felé utazók számára jelentős könnyebbség lesz, hogy újra a megszokott időpontokban szállhatnak fel az IC-kre, illetve a korábbi mellékvonali, buszos és városi csatlakozások is helyreállnak. A tiltakozás tehát célt ért: ezúton szeretnénk ezt megköszönni mindannyiótoknak, akik bármilyen platformon felszólaltatok a jelenlegi menetrend ellen; petíciókkal, tüntetéssel vagy akár csak netes megosztásokkal felhívva a figyelmet az okozott károkra.

Bár kétségkívül örömteli, hogy legalább utólag sikerült visszafordítani ezt a rombolást, azonban ne feledkezzünk meg arról, hogyan juthattunk el idáig: az ITM mindenféle egyeztetés nélkül, az utolsó pillanatig titkolózva vezette be ezt a menetrendet. Ráadásul annak ellenére tette mindezt, hogy a tervezet kiszivárgása után egyöntetűen tiltakoztak a térség polgármesterei és országgyűlési képviselői, a MÁV szakemberei és az érintett utasok, Mosóczi László államtitkárt azonban mindez egyáltalán nem érdekelte. Rendkívül fontos lenne, hogy a jövőben bármilyen hasonló menetrendi módosítást csak előre meghirdetve, valódi társadalmi és szakmai egyeztetést követően lehessen bevezetni.

Kérjük tehát a minisztériumot, hogy a későbbiekben érdemi társadalmi egyeztetést építsenek be a menetrendtervezés folyamatába az ilyen esetek elkerülése érdekében, valamint hogy a szegedi vonal fejlesztésének ügyét ne a menetrend szétverésével, hanem valódi menetidő-csökkenést jelentő pályaoldali fejlesztésekkel vigyék előre!

Korábbi posztjaink a témában:

https://kozlekedotomeg.blog.hu/…/veszelyben_a_suru_utemes_v…

https://kozlekedotomeg.blog.hu/…/me_g_nem_ke_so_visszavonni…

Értelmetlen rombolás lett az új vasúti menetrendből – szétverik a közlekedést Szeged, Kecskemét és Kiskunfélegyháza…

Közzétette: Közlekedő Tömeg – 2019. november 22., péntek

Fiktív menetidő-csökkentés a szegedi vonalon: 25 percet késett az első munkanapi “gyorsított” ICÚgy tűnik, hogy azok…

Közzétette: Közlekedő Tömeg – 2019. december 16., hétfő

Negyedére esett az utasok száma a gyorsított szegedi IC-nAhogyan várható volt, rengeteg utas járt rosszul a valós…

Közzétette: Közlekedő Tömeg – 2020. február 19., szerda

Kommentelni a Facebook posztnál tudsz:

Áprilisban véget ér a minisztérium elbaltázott kísérlete: visszaáll az ütemes menetrend a Budapest-Szeged…

Közzétette: Közlekedő Tömeg – 2020. március 20., péntek