Hetek óta működésképtelen a MÁV-Start jegyértékesítési rendszere – utasok tömegeit hagyja az állomásokon, és százmilliós bevételtől esik el a vasúttársaság

A vonattal utazók hetek óta napi rendszerességgel találkozhatnak a jegyautomaták és a MÁV-alkalmazás teljes leállásával. Ezen alkalmakkor a jegypénztárak működésében szintén komoly fennakadások tapasztalhatók, ilyenkor a feltorlódó sorokban várakozó, kevésbé öntudatos utasok ezrei késik le a vonatukat, súlyosan aláásva a szolgáltatás iránti bizalmat. Bár eme rendkívüli helyzetek alkalmával megengedett a vonatokra jegy nélkül felszállni, és a jegyvizsgálótól jegyet váltani, a vasúttársaság ezt a lehetőséget szégyenteljes módon alig vagy egyáltalán nem közli az utasokkal. Akinek mégis sikerül tájékozódnia, vagy kellően öntudatos, és vonatra száll, többségében végül fizetés nélkül utazik, hiszen a jegyvizsgálók nem tudnak ilyen nagy számú utast kiszolgálni. A helyzet akkor sem sokkal jobb, amikor nem áll a teljes rendszer, mert az elmúlt években milliárdokért beszerzett jegyautomaták egy közelmúltbeli szoftverfrissítés óta önmagukban is rendkívül megbízhatatlanok, jelentős részük az idő nagyobb részében szintén üzemképtelen (mint az például a budapesti Nyugati pályaudvaron készült képünkön látható), vagy jobb esetben részleges funkcionalitással üzemel. A MÁV-csoport szemérmes közleményeiben mindössze “fennakadásokról” ír, és általában a gyakran szintén nem működő mobilalkalmazást ajánlja. A súlyos működési zavarok okáról, elhárításának várható idejéről és a megelőzésről mindeddig semmit nem közölt a társaság, pedig ez egy közfeladatot ellátó szervezettől elvárható lenne. Ahogyan az is, hogy felelősen elszámoljanak az utasoknak ki nem adott menetjegyek okozta bevételkieséssel. Ennek összege a Közlekedő Tömeg Egyesület becslése szerint már most eléri a százmilliós nagyságrendet.