A múlt századi állapotokat konzerválta a MÁV Zugló megállóhely igénytelen felújításával.
Bár Zugló vasúti megállóhely komplex átépítésének, korszerűsítésének és akadálymentesítésének tervei már rendelkezésre állnak, a MÁV tavaly úgy döntött, inkább százmillió forintos nagyságrendű összegből konzerválja az elavult, múlt századi állapotokat, komoly fejlesztésként reklámozva a peron térköves újraburkolását, a tető szerkezetének festését és a padok cseréjét.
A peronon megmaradt a lényegi funkció nélküli épület, amelynek köszönhetően mindössze kb. 2 méter marad a fal és a peron széle között, a vonatok érkezésekor zsúfoltságot és balesetveszélyt okozva. Az akadálymenetesítés is elmaradt: továbbra is csak lépcsőn közelíthetőek meg a vágányok, ráadásul a peron magasságán sem változtattak, így hiába közlekednek alacsonypadlós járművek, nem lehetséges a szintbeni beszállás. A mozgáskorlátozottak és a kisgyermekes szülők továbbra is komoly nehézségekkel szembesülnek nap mint nap.
Az új térköves burkolat kínosan silány színvonalon készült el: háromféle különböző követ használtak a peron különböző szakaszain, a taktilis jelek pedig nem futnak végig a vágányok mellett. Több helyen balesetveszélyesen egyenetlen a burkolat, néhány ponton fél centiméteres szintkülönbség van a szomszédos kövek között. A törött szegélyelemeket nem cserélték, kétséges, hogy azok nem mennek-e rövid időn belül teljesen tönkre.
Emlékezetes: a felújítási munkák átgondolatlan szervezése miatt az ősz folyamán káosz, zsúfoltság uralkodott a megállóhelyen. Szeptemberben egy fiatal lány súlyos, maradandó sérülést szenvedett, amikor egy áthaladó vonat alá esett.
Sajnos úgy tűnik, a MÁV
“50 megújuló állomás”
programja keretében mindenhol csak hasonló látványos, de érdemi eredményt nem hozó felújítás történik, gyakran pedig a kivitelezés minősége is kritikán aluli. A vasúttársaság tehát úgy fog elszórni a következő három évben sok milliárd forintot, hogy lényegi színvonalnövekedés nem történik, az utasok legfeljebb a színes, hepehupás térkőnek örülhetnek.