Jól tekerhető, egyszerűen bérelhető bringákkal indult újra a Bubi

Ahogy arról a hírekből is értesülhettetek, csütörtökön újraindult a budapesti közbringarendszer. Bár a regisztráció során tapasztaltunk kisebb hibákat, nehézségeket, a régi Bubi legnagyobb hibáit sikerült javítani: az új biciklik a régiekhez képest suhannak, megújult az alkalmazás, jóval egyszerűbbé vált a jegy- és bérletvásárlás.

A fújt gumiknak köszönhetően az új biciklik a régieknél sokkal könnyebben hajthatók, így már nem ér fel minden használat egy erőnléti edzéssel. A regisztráció, jegy- és bérletvásárlás, valamint a bérlés a megújult applikációból intézhető. A tarifarendszer jóval egyszerűbbé és átláthatóbbá vált, és a korábbinál kedvezőbb lett az árazás.

Egyesületünk köszöni a Bubi megújulásában részt vevő személyek és szervezetek munkáját, amellyel egy európai nagyvároshoz méltó közbringarendszer jöhetett létre. Ugyanakkor szeretnénk felhívni a figyelmet néhány hibára és hiányosságra, amelyek javítása nagyban hozzájárulhat a megújult Bubi sikeréhez.

Népszerű az új bubi

Hiányosságnak tartjuk, hogy a közbringarendszer nem lett integrálva a közösségi közlekedés tarifarendszerébe. A Bubi jól kombinálható a közösségi közlekedéssel, egy utazáson belül is hatékonyan párosítható a két közlekedési mód. Ezért is tartjuk fontosnak, hogy a Bubi minél előbb ingyenesen használható legyen érvényes havi-, negyedéves-, szemeszter- és éves Budapest-bérlettel. A népszerű és jól működő közbringarendszer haszna ugyanis elsősorban nem a jegyárbevétel, hanem a kevesebb autó, ami tisztább levegőjű és élhetőbb várost eredményez. A kisebb forgalomban a közösségi közlekedés is gyorsabbá és versenyképesebbé válik, a több testmozgás pedig szintén hasznára válik a budapestieknek.

Az okoslakatnak köszönhetően a biciklik dokkolók nélkül is lerakhatók lennének a kijelölt helyeken. Így minimális ráfordítással javítani lehetett volna a közbrigarendszer lefedettségét azokban a városrészekben, ahol a korábbi gyűjtőállomások egymástól távol helyezkedtek el – például a belvárosi kerületek Nagykörúton kívüli részén. Egyesületünk érthetetlennek tartja, hogy ez a fejlesztés miért nem valósult meg, és kéri mielőbbi megvalósítását.

Sokat javíthat a Bubi, és általában a kerékpározás népszerűségén, ha a közbringarendszer fejlesztéséhez kerékpárosbarát infrastruktúrafejlesztések is társulnak. Ez szintén elmaradt, ezért továbbra is kérjük, hogy a Főváros folytassa a tavaly megkezdett munkát a városi közterek újraosztásával, gyalogos- és kerékpárosbarát átalakításával!

Egyesületünk javította a HolaBubi adatelemző oldalt, ahol a Bubi használatával kapcsolatos adatokat és statisztikákat éritek el: https://www.kozlekedotomeg.hu/holabubi/

Korábbi posztunk a Bubi újraindításának szükségességéről és a javasolt kerékpárosbarát fejlesztésekről: https://www.facebook.com/kozlekedotomeg/posts/4073002246127907