A Bubi mielőbbi újraindítására és kerékpáros fejlesztésekre van szükség a fővárosban

Tavaly ilyenkor sorra készültek el a járványügyi kerékpársávok Budapesten. Az új hálózati elemek hamar közkedveltté váltak, és hozzájárultak az egyre népszerűbb kerékpáros közlekedés szerepének további erősítéséhez. Ezt segítette a havi 100 forintért használható Bubi is, ami fellendítette a közbringarendszer forgalmát. Tavaly a mérőpontok adatai alapján 15%-kal többen bicikliztek Budapesten mint 2019-ben, az idei év első hónapjaiban pedig további 20-25%-os növekedést mértek.

Idén nincs hír új kerékpársávokról, pedig a Magyar Kerékpárosklub számos útvonalat javasolt a Főváros figyelmébe, ahol olcsó, gyorsan megvalósítható módon, a közlekedésre és parkolásra használt felületek igazságosabb és hatékonyabb újraosztásával jelentősen javíthatók lennének a kerékpározás feltételei. Eközben a Lánchidat lezárták a gyalogosok elől, a BKK – Budapesti Közlekedési Központ pedig az új biciklik gyártásáról és teszteléséről szóló, egyre kínosabb sikerkommunikációval próbálja palástolni, hogy a mai napig sincs kitűzött határideje a Bubi újraindulásának.

Egyesületünk fontosnak tartja a közbringarendszer megújítását, ugyanakkor kifogásoljuk, hogy a BKK a Bubi fejlesztésében korábban aktívan részt vevő civil szervezetekkel semmilyen egyeztetést nem folytatott, a közbeszerzési kiírás elkészítéséhez a civil partnerek szakmai javaslatait nem kérte ki.

Elengedhetetlennek tartjuk, hogy a rendszer újraindulásához kerékpárosbarát infrastruktúrafejlesztések is tartozzanak. Az ugyanis, hogy a biciklik a korábbinál valamivel könnyebbek lesznek, az elavult alkalmazást újabbra cserélik, és a használat a korábbinál olcsóbb lesz (a 100 forintos havibérletnél azonban biztosan drágább), önmagában még kevés ahhoz, hogy Budapesten a jelenleginél érezhetően többen tartsák biztonságos és vonzó alternatívának a kerékpározást.

Kérjük a Fővárost, hogy tegyen meg mindent a Bubi mielőbbi újraindítása érdekében! Támasszanak szigorú elvárásokat közlekedésszervező cégük, a BKK felé, nevezzenek meg konkrét határidőt a közbringarendszer újraindítására, és kérjék számon a határidő betartását! Javasoljuk, hogy integrálják a Bubit a havi Budapest-bérletbe, hogy külön bérlet vásárlása nélkül használhassák a fővárosiak!
Kérjük továbbá, hogy forgalomcsillapítással és új kerékpáros kapcsolatok kiépítésével segítsék a megújuló Bubi sikerét, és tegyék magától értetődő választássá a kerékpározást Budapesten!

Csatlakozva a Magyar Kerékpárosklub javaslatcsomagjához az alábbi útvonalakon kérjük a kerékpárosbarát fejlesztések folytatását:
III. ker. Szőlő utca – Vihar utca forgalomcsillapítással kerékpáros utca
III. ker. Gázgyár utca kerékpársáv
V-XIII. ker. Szent István körút kerékpársáv
V. ker. Balaton utca kerékpáros kétirányúsítás
V. ker. Honvéd utca kerékpársáv
V. ker. Szemere utca kerékpársáv
V. ker. József Attila utca kerékpársáv (Lánchíd lezárásakor)
V. ker. Petőfi Sándor utca forgalomcsillapítás
V. ker. Szabadság tér Nádor és Október 6. utca közti gyalog-kerékpárzóna táblázás
V. ker. Apáczai Csere János utca kerékpáros kétirányúsítás
VI. ker. Andrássy út szervizút kerékpáros utca
VII. ker. Dembinszky utca – Wesselényi utca kerékpáros tengely
VII. ker. Dohány utca – István utca kerékpáros tengely
VIII. ker. Elnök utca kerékpársáv
IX. Vágóhíd utca kerékpársáv
XI. ker. Tétényi úti kerékpársáv folytatása a Bikás parktól délre
XI. ker. Karolina út kerékpársáv
+ kerékpáros kétirányúsítások tucatnyi utcában.

Korábbi cikkünk a kerékpáros fejlesztések szükségességéről: https://www.kozlekedotomeg.hu/…/a-kerekparozas…/
Írásunk a városi közlekedés átalakításáról: https://www.kozlekedotomeg.hu/…/szukseg-van-a-varosi…/
A Bubi leállásáról írt cikkünk: https://www.kozlekedotomeg.hu/…/elfogadhatatlannak…/
A Magyar Kerékpárosklub posztja a kerékpárforgalom növekedéséről: https://www.facebook.com/MagyarKerekparosklub/posts/10158293493989037